Gulasz wołowy

by - 23:04

Gulasz wołowy w moim guście, tak mogę nazwać tę potrawę. Dziś o godzinie 13.00 wróciłam z Budapesztu i pierwsze co zrobiłam po wejściu do domu to gulasz.Wiem jestem szalona jeszcze walizka nie rozpakowana a gulasz gotowy, ale jakoś nie mogłam musiałam zjeść dobry gulasz. Trzy dni chodziłam po Budapeszcie w poszukiwaniu idealnego gulaszu i stwierdziłam mało skromnie, że mój smakuje mi najbardziej, więc żądna gulaszu zrobiłam go od razu po wejściu do domu. Jestem niemożliwa ale ważne, że szczęśliwie najedzona. Dziele się z wami moim przepisem myślę, że dość pospolitym ale smacznym. Gulasz można podawać z ulubioną kaszą gryczaną, jęczmienną bądź chlebkiem typu pita w każdej wersji smakuje super. Buona Appetito !




SKŁADNIKI

  • około 600 g antrykotu wołowego oczyszczonego bez tłuszczu
  • 2 cebule
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 papryka czerwona
  • 5-6 pieczarek
  • grzyb suszony
  • 4 ogórki konserwowe 
  • 1 puszka kukurydzy konserwowej
  • 400-500 g passaty włoskiej 
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 200 ml wina czerwonego pół słodkiego
  • 400 ml gorącego bulionu mięsnego
  • papryka słodka 
  • papryka ostra
  • papryka wędzona 
  • kminek mielony
  • listek laurowy
  • sól 
  • 2 łyżki masła
  • olej
SPOSÓB WYKONANIA

  1. Oczyszczone mięso kroimy w kostkę około 2 cm , przyprawiamy łyżką papryki słodkiej, łyżką ostrej i łyżką papryki wędzonej. Odstawiamy przyprawione mięso do uzyskania temperatury pokojowej
  2. Kroimy cebulkę w kostkę oraz czyścimy czosnek przeciskamy go przez praskę
  3. Paprykę czyścimy z gniazda i nasion, kroimy w kostkę a pieczarki obieramy przekrawamy na cztery części
  4. W garnku z grubym dnem rozgrzewamy olej, 2-3 łyżki
  5. Następnie na dobrze rozgrzany tłuszcz dodajemy mięso i obsmażamy je z obu stron 
  6. Następnie dolewamy wino, gotujemy wszytko razem przez około 3-4 minuty
  7. Gdy wino lekko się zredukuje dodajemy gorący bulion i ponownie zagotowujemy 
  8. Mieszając dodajemy passatę i przecier pomidorowy
  9. Na patelni rozgrzewamy dwie łyżki oleju i dodajemy cebulkę, gdy cebulka nam się zeszkli dodajemy masło, a gdy masło się rozpuści dodajemy czosnek, mieszamy 
  10. Po chwili poddajemy pieczarki i paprykę, dusimy warzywa około 5 minut
  11. Tak gotowe warzywa dodajemy do całości i mieszamy
  12. Wszytko doprawiamy łyżeczką soli, papryką słodką oraz ostrą, kminkiem mielonym i wrzucamy listek laurowy oraz suszony grzyb 
  13. Gotujemy na małym ogniu pod przykryciem przez godzinę, od czasu do czasu mieszamy
  14. Około 15 minut przed końcem gotowania, dodajemy pokrojone w kostkę ogórki i kukurydzę konserwową
  15. Jeśli trzeba doprawiamy do smaku podajemy z ulubioną kaszą lub pitą 

You May Also Like

0 komentarze