Foremkowe pieczone jajka sadzone z wędliną

by - 23:18

Dzień dobry kochani. Miło mi Was powitać w ten poniedziałkowy poranek. Poniedziałkowe poranki są ciężkie szczególnie jak czeka Nas wiele pracy. Ja na całe szczęście mam na popołudnie, więc mam chwile na bloga. Jajka przygotowałam już w weekend, ale ze względu na piękną pogodę nie chciałam odpalać komputera. Foremkowe pieczone jajka sadzone z wędliną to dobra alternatywa dla zwykłego jajka sadzonego z patelni, gdyż nie dodajemy tłuszczu. Do zrobienia jajek wykorzystałam wędlinę wołową, gdyż nie jem wieprzowiny, ale tu w doborze wędliny jest dowolność może być wieprzowa czy drobiowa. Ważne aby plasterek wędliny był dość spory i wystawał za foremkę. Zapraszam do zapoznania się z przepisem. Buon Appettito !


SKŁADNIKI
  • 4 jajka
  • 4 plastry wędliny ( dowolnej ważne aby wystawała za formę )
  • opcjonalne ser żółty
  • sól, pieprz
  • forma do muffinów 
SPOSÓB WYKONANIA
  1.  Piekarnik rozgrzewamy do tem. 180°C
  2.  Wykładamy do otworków od formy wedlinę
  3.  Wbijamy na to jajko, możemy wcześniej na wędlinę posypać trochę sera żółtego 
  4.  Pieprzymy i solimy jajka
  5.  Wstawiamy jajka do rozgrzanego piekarnika na 12 minut, pamiętajmy że piekarnik musi się rozgrzać do tej temperatury jeśli nie rozgrzejemy go, to trzeba wydłużyć czas pieczenia do momentu aż białka się zetną
  
Propozycja podania. Można podawać z tostem, pastą z awokado i pomidorkami. Grillowana kromka chleba razowego, skropiona oliwą i wysmarowana czosnkiem na to pasta z awokado. Pasta z awokado rozgnieść jadalną część awokado widelcem posolić i popieprzyć. Pomidorki koktajlowe pokroić na cztery części dodać posiekaną bazylię skropić oliwą doprawić do smaku.

filmik



You May Also Like

0 komentarze