Pomidorowy butter chicken po indyjsku z chlebkiem naan

by - 01:17

Witam Was moi kochani dziś przygotowałam przepis na pysznego kurczaka w wersji indyjskiej. Całkiem przypadkiem ostatnio na instagramie wzięłam udział w konkursie firmy PATAK'S . Nagrodą w tym konkursie były darmowe produkty tej firmy czyli sosy i pasty indyjskie. Zainspirowana tym, że udało mi się wygrać zrobiłam obiad z wykorzystaniem jednego z sosów. I szczerze jestem mile zaskoczona naprawdę dobry sosik. Troszkę go doprawiłam do swojemu i wyszedł zacny obiad. Ja kurczaka proponuję podawać z znakomitym chlebkiem indyjskim naan. Przepis na kurczaka i chlebek znajdziecie poniżej. Natomiast sosy można znaleźć w popularnych dyskontach. Do tego dania użyłam   https://www.pataks.pl/produkty/sosy/sos-pomidorowy-butter-chicken pomidorowy butter chicken z całkiem niezłym składem. Opis produktu znajdziecie na ich stronie. Buoan Appetito !



LISTA SKŁADNIKÓW


  • 1 sos indyjski patak's pomidorowy butter chicken z masłem, śmietanką i kardamonem 
  • 700 g polędwiczek z kurczaka ( można zastąpić 3 pojedynczymi piersiami z kurczaka )
  • 1 duża cebula 
  • 2 łyżki masła 
  • 1 łyżka oleju
  • przyprawa gram masala (bądź własna gram masala pół łyżeczki kminku mielonego, kolendry, pieprzu, cynamonu, goździków, kardamonu, gałki muszkatołowej oraz liść laurowy, wszytko tarte mielone razem )
  • curry 
  • sól 
Chlebek 
  • 160 ml letniej wody 
  • szczypta cukru
  • 2 łyżeczki suszone drożdży ( instant )
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 300 g mąki poznańskiej ( bądź innej pszennej )
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego 
  • 75 ml masła klarowanego
  • 0,5 łyżeczki soli
  • 12 trójkącików serka topionego śmietankowego

SPOSÓB WYKONANIA  

  1. Kurczaka myjemy czyścimy, kroimy go w kostkę, wkładamy do miski dodajemy 1 łyżkę oleju. Dodajemy również jedną łyżeczkę soli oraz 4 łyżeczki przyprawy gram masala i odstawiamy 
  2. Obieramy cebulę i kroimy ją w kostkę 
  3. Na patelni rozgrzewamy masło, na gorące wrzucamy pokroją cebulkę
  4. Smażymy cebulkę aż się zaszkli i dodajemy kurczaka
  5. Smażymy około 5 minut aby mięso się zarumieniło
  6. Następnie dodajemy sos i gotujemy wszytko pod przykryciem przez 15 minut od czasu do czasu mieszając
Chlebek 

  1. W misce zagniatamy ciasto, łączymy wodę , cukier, drożdże 150 g mąki. Zagniatamy i odstawiamy na 30 minut, aż masa zrobi się pienista 
  2. Następnie do masy dodajemy drugą połowę mąki 150 g oraz proszek do pieczenia, jogurt, sól i 3 łyżki masła klarowanego i zagniatamy składniki i odstawiamy na kolejne 30 minut
  3. Gdy ciasto wyrośnie, dzielimy je na 6 części
  4. Wałkujemy pierwszą porcję, formujemy koło, następnie wkładamy do środka dwa trójkąciki serków, następnie składamy, odpowiednio i wałkujemy . Na dole prezentuje Wam zdjęcia jak składać
  5. Na patelni z grubym dnem rozgrzewamy masło klarowane, następnie kładziemy chlebki i przykrywamy patelnię, pieczemy około 1 minuty z każdej strony
  6. Na koniec możemy chlebki polać roztopionym masłem z czosnkiem i solą 






You May Also Like

0 komentarze